Na een motorwissel is het wat rustig geweest op het busjes vlak. Omdat het geld hard kan gaan bij het opknappen van een auto ben ik nu wat meer op onderzoek uitgegaan, dat is goedkoper. Ik heb intussen een hoop geleerd over draadbomen, huishoudaccu’s en andere elektrische zaken.
Ik zag een compleet multivan interieur te koop en dat leek me een goede deal, dus met geld in de zak ging ik het ophalen.
Dan wordt het tijd om de inhoud van de bus er uit halen. Net voor de motorruimte, achter de bank was een schot geplaatst. Dit is ideaal voor de herrie, maar ik wil graag de bus als camper gebruiken.
Daarna haal ik de hardboard wandjes er uit en er achter tref ik helaas piepschuim en pur aan. Niet alleen maakt dit herrie, maar met alle kieren lijkt het me ook weinig effectief.
hardboard achter de bank Piepschuim in alle hoeken met pur schuim
Ik kom nog wel wat onderdelen in de wanden tegen.
Ik sloop het er uit en vervangen het door glaswol. Ik kies bewust om geen steenwol er in te doen omdat dit erg vocht vast kan houden. De discussie over of glaswol goed is wil ik hier niet beslechten. Het was toen een financiële en tijdelijke keuze.
En zo schroef ik alle onderdelen van de multivan in de bus.
Tafel op zn plek schroeven Back 2 back seat Bank die kan neerklappen In de rijdmodus Kussen en bank compleet Slaapbank op zn plek
Via Ebay vind ik een soort captain chairs voor de T3 bus. De GLS was twee keer tevergeefs aan de deur van mijn ouders geweest. Gelukkig had ik nog vijf dagen om het pakket op te halen bij het distributiepunt van GLS. Het verschil tussen de stoel in mijn bus is wel duidelijk te zien.
Het twee zinsbankje wat op de passagiersplek zit wordt ook weggegooid. Ik heb hem een tijdje te koop staan, maar helaas, geen interesse…
Ik slijp het tussenschot achter de stoelen weg en zo heb ik een doorloop naar achter en helaas heb ik geen ruimte meer voor drie personen voorin.
Tussenschot er uit stoelen er in
Meer gele bus posts
Hieronder al mijn verhalen die ik heb geschreven in en over de gele bus, mijn eerste T3.