De buitenkant opknappen

Van Bas moest ik de buitenkant opknappen. Hij raadde me aan om een serieus bedrijf te nemen en de bus goed in de verf te laten zetten. Nou gelukt.

Bas, een vriend van me zei, laat dat hele ding spuiten. Het kost wat, maar je conserveert de auto behoorlijk. En toen ik dacht dat de technische kant op orde was heb ik hem ook weg gebracht naar een schadeherstel bedrijf, Castricum Repair. Ondanks dat ze eigenlijk tractors, kranen en vrachtwagens doen wilden ze mijn kleine busje ook doen.

De roestige bus in Bolsward

De bus zag er van buiten wat slecht uit. Er waren overal deukjes, de reparatie van jaren eerder begon alweer wat roest te vertonen. Dus toen de bus uit zichzelf kon rijden was het eerste wat ik deed hem weg brengen naar een bedrijf dat ook trams doet.

En dan begint het wachten. Alle onderdelen worden er vanaf gehaald, ook de ramen worden verwijderd. Van mij mochten ze de rubbers stuk snijden omdat ik toch alle rubbers nieuw er in wilde hebben. Het viel nog niet mee om deze allemaal te vinden.

– Lees hier meer over nieuwe deur en raam rubbers

Tussendoor konden we wel de bus even bezoeken. Vooral ook omdat ik steeds weer een rubber onderdeel bracht of ramen kwam ophalen.

De ramen wachten veilig in de logeerkamer op het moment dat ze weer nodig zijn.

– Hier meer informatie over het spuiten en de rubbers

Logeerkamer vol

Als we de ramen terug brengen is de bus behoorlijk opgeschoten.

Via allerlei kanalen kocht ik ook nieuwe emblemen van Volkswagen, Puch en Syncro.

– Hier meer informatie over de emblemen

Gewoon los te koop als je wat googled.

En het resultaat mag er wezen toen de bus weer thuis stond.

Weer thuis

Daarna vullen we het nog aan met een ARB Touring luifel gekocht bij Campervan Culture met een gebouwd LED-stripje.

Met het VW mannetje/vrouwtje maakt het aan de buitenkant af.

Meer over deze syncro