Duo advertentie
Hier heb ik wat foto’s verzameld van de advertentie van Sems camper met de oorspronkelijke advertentie en wat klus foto’s.
Hier beschrijf ik mijn busjes en andere voertuigen die ik heb gehad met linkjes met meer info over de bussen. Een wandeling door mijn auto geschiedenis. Als je specifieke grijze syncro of specifieke gele bus posts wilt zien, volg de links.
Hier heb ik wat foto’s verzameld van de advertentie van Sems camper met de oorspronkelijke advertentie en wat klus foto’s.
Ik heb een nieuwe visco nodig en waar haal ik dat dan vandaan? Hier in deze blog-post leg ik uit hoe je je visco moet vervangen.
Voor de derde keer zijn er problemen met mijn motorblok. Kwam eerst het koelwater als stoom uit het blok, nu begon de boel te ratelen.
Steeds weer hoor ik vering van Murphy, het piept en het kraakt. De stabilisator rubbers, veren en schokdempers worden vernieuwd.
De dagteller en kilometer teller kunnen ineens stoppen met werken. Het is makkelijk te repareren: Het ligt aan 1 tandwieltje.
De oude ECU gooien we weg en er is een nieuwe MaxxECU in geplaatst. Eindelijk rijdt de bus zoals het hoort En kunnen we er mee op stap! The end?
Hier ga ik uitzoeken wat mijn chassisnummer eigenlijk betekent met behulp van een plaatje waar iedereen gebruik van kan maken. Waar komt de camper vandaan?
We begonnen met een kostenbesparende Campingaz koelbox, uiteindelijk hebben we de kleinste Engel van 40L gekozen.
Een irritante buzzer die waarschuwt voor een laag oliepeil gaat af met de Subaru motor, dus ik zal hem uit moeten schakelen.
Na wat bladeren in de Bentley vond ik hoe stekker T7a in elkaar zat en kon ik de toerental omvormer aansluiten die van Subaru naar VW gaat.
De pook van een T3 is niet ideaal, hij kan breken en zit op een ongemakkelijke plek. Er zijn dus wat puntjes om het schakelen te verbeteren.
Een horrorbeeld is dat bussen afbranden als ze benzine lekken in de motorruimte. Dus het kan geen kwaad om eens te kijken naar nieuwe brandstof leidingen.
Onderdeel 251 711 184 C wordt niet meer gemaakt door Volkswagen, dus hier heb ik het over het ontbrekende rubbertje, waar die zit en een alternatief.
Na 32 jaar was het tijd om de schakelstangen te onderhouden. Zo zorgen we er voor de bus weer wat beter en moderner schakelt.
Er is een banden-sticker & gewichten-plaatje te vinden op de bus. Hier kan je nog wat laatste informatie vinden, wat instanties ook gebruiken.
Met de productiesleutel, orderkey of de oorspronkelijke term Bestellschlüssel kan je ontcijferen hoe je auto werd afgeleverd. Hier een uitleg.
Er is niets meer om te laden.