Een nieuwe ECU, the end?

De oude ECU gooien we weg en er is een nieuwe MaxxECU in geplaatst. Eindelijk rijdt de bus zoals het hoort En kunnen we er mee op stap! The end?

Op 22 november bracht ik mijn bus weg in de hoop dat ik heb een week later op kon halen. Het was me wel beloofd, maar helaas de realiteit blijkt weerbarstiger. Het is uiteindelijk afgelopen donderdag dat ik de bus ophaal. Het probleem is; de ECU. Hij is niet goed af te stellen, de signalen die mijn motor geven komen niet overeen in de software en ondersteuning van de leverancier uit Polen is er gewoon niet.

Jerry belt me op een gegeven moment op om me te laten weten dat hij het opgeeft, of ik voor een ander merk wil gaan waar hij meer vertrouwen in heeft. Intussen was ik klaar met het ongecontroleerd pruttelen van mijn motor dus dat leek me een goed idee! Met een beetje bijbetalen kon ik ook een versie krijgen waar ik dingen kon uitlezen.

De vervanger.


het is een MaxxEcu geworden en ik heb nu het model sport. Het voordeel is dat ik een extra dashboard in een app (MDash) heb waardoor ik mijn koelvloeistof extra goed in de gaten kan houden. En nog wat extra dingetjes dat wel leuk is als IT-nerd. Ik moet alleen even bij mijn buurman in de leer over wat ik allemaal nog meer kan controleren.

Mash op een android telefoon

Nu rijdt de bus eindelijk zoals ik het wilde. Met z’n korte schakelpatroon, een motor die nog beter het vermogen op pakt en redelijk zuinig rijdt. Nu gaan we hopelijk eindelijk wat meer van de bus genieten. We zullen ook wel een beetje aangewezen zijn op de bus in de corona tijd.

Ik besluit nu af en toe een dag op stap te gaan in plaats van thuis te werken en nu zit ik achter de computer met een uitzicht.

Is dit “The End“?
He lived happily ever after?
De tijd zal het leren.

Geef een reactie