Oliepeil buzzer

Een irritante buzzer die waarschuwt voor een laag oliepeil gaat af met de Subaru motor, dus ik zal hem uit moeten schakelen.

Ik heb nu alles netjes aangesloten in mijn bus, maar helaas, als ik een betje toeren maak dan gaat mijn alarm af dat mijn oliedruk te laag is. Dat is niet geheel onlogisch omdat de bekabeling voor de oliedruk niet is aangesloten.

In de originele waterboxer zijn twee sensoren, eentje die een signaal geeft bij 0,3 en 0,9 bar. Als deze goed werken dan functioneert het zoals het schema hiernaast.

Maar in het Subaru blok zit maar één oliedruk sensor die niet werkt met dit schema. Dus ik heb alleen de lage sensor-kabel aangesloten.

oliedruk, actie – reactie

Om de buzzer uit te zetten kan je een redelijk omkeerbare truc uitvoeren. Je zal de kilometerteller uit het dashboard moeten halen en achter de plaat zit een print-plaatje in een L-vorm. Je moet de pin dicht bij de chip ombuigen en dan kan de stekker weer aangesloten worden. De buzzer zal niet meer af gaan.

Voor een uitleg waar ik twee foto’s heb gepikt kun je in het onderstaande filmpje vinden.

Meer over de grijze syncro

In de jaren dat ik met de grijze syncro bezig ben heb ik aardig wat verhalen verzameld.
Hieronder vind je ze allemaal terug.

Geef een reactie