Syncro tank: US vs EU

Er zijn wat verschillen tussen een Europese en Amerikaans brandstof tank voor een syncro. Er is wat op geplakt en de ventilatie is anders. Dus US vs EU.

Als je een beetje duikt in de brandstofleidingen dan kom je al snel twee verschillende systemen tegen. Een Amerikaanse manier en een Europese manier om de tankventilatie te doen. In Europa houden we het simpel, we laten de ventilatie uit komen bij de vuldop. In Amerika waren ze bang voor schadelijke gassen in het milieu en de instanties verplichten Volkswagen een hitte schild op de tank te plakken om vergassing in de tank te voorkomen en De ventilatie slangen komen uit in een bus met koolstof filter.

Hieronder zie je een foto van de tank met het hittescherm. Dit was waarschijnlijk vanwege milieu eisen een periode verplicht. Als de tank minder heet wordt dan krijg je minder gasvorming in de tank. Ik ga het ook op mijn benzine tank plakken, het kan geen kwaad om wat warmte van de motor en versnellingsbak te weren van mijn tank. Het is een hele dunne folie zodat ik geen ruimte kwijt raak om de tank heen.

Meer syncro posts

Over de 4×4 van Volkswagen is veel te vertellen, dus hieronder meer informatie over syncro’s.

Geef een reactie