De sticker onder de zekeringskast
Met een sticker die je onder de zekeringskast kan vinden zie je details hoe de bus in elkaar gezet moest worden. De beruchte m-codes vind je hier ook.
Hier beschrijf ik mijn busjes en andere voertuigen die ik heb gehad met linkjes met meer info over de bussen. Een wandeling door mijn auto geschiedenis. Als je specifieke grijze syncro of specifieke gele bus posts wilt zien, volg de links.
Met een sticker die je onder de zekeringskast kan vinden zie je details hoe de bus in elkaar gezet moest worden. De beruchte m-codes vind je hier ook.
Dit is één van de beruchte M-code lijsten die iedereen altijd stuurt als je meer over je bus wilt weten. Ik heb een Nederlandse vertaling er bij gezet.
Hier ga ik uitzoeken wat mijn chassisnummer eigenlijk betekent met behulp van een plaatje waar iedereen gebruik van kan maken. Waar komt de syncro vandaan?
Met het chassisnummer kan je het één en ander ontcijferen over het type en oorsprong van de bus. Waar en wanneer is het gebouwd? Met wat USA toevoegingen.
Als je een T3 motor vervangt voor een Subaru dan moet je het één en ander aanpassen. Dus hier hebben we verschillende types koelsysteem met een Subaru.
Op de afsluitdijk barst één van mijn koelslangen en dat roept een klus op; Koeling aanpakken. Ik vervang de radiateur en alle vieze tankjes.
Nadat ik een betonplex plaat jaren heb liggen kan ik hem plaatsen. Dus hier zie je de voorbereiding en uitvoering van het leggen van een nieuwe vloerplaat.
Ik heb nachten geslapen in de bus rond het vriespunt en toen wist ik dat ik verwarming wilde, maar welke kachel moet ik nemen? Standkachel, petroleum, etc.
Op aanraden ga ik de bus laten spuiten. Maar ik wil dat alles mooi en netjes wordt dus ik kies ook voor nieuwe emblemen en rubbers. Hier meer informatie.
Ik wil graag nieuwe raam en deur rubbers, maar welke zijn er allemaal en met welke artikel nummers? Als je dat laatste weet kan je ze meestal wel ergens kopen.
Er staat nog een hoop op het lijstje zoals; Uitlijnen, uitlaat en motor mapping afmaken. Dus drie afspraken gemaakt en 2x succesvol.
Ik wil een extra bankje in de bus zodat we wat meer mensen mee kunnen nemen als het nodig is. Eerst wilde ik het met een back-2-back Seat, maar dit is mooier.
Om de Franse bus op Nederlands kenteken te krijgen was het tijd voor de RDW keuring. Het kostte twee afspraken, maar dan …
Met de keuring van de RDW maakte ik me ook zorgen over de trekhaak & trekgewicht, ik wil het maximale trekgewicht er uit halen en hier leg ik uit hoe.
Hoe is het met de bus? Een gevreesde vraag… Ik heb de bus in Augustus naar een Subaru tuner gebracht en daar stond hij ruim een jaar te…
De grijze syncro komt uit 1988 dus met de prijslijst T3 in 1988 kunnen we eens opzoeken wat het kostte om mijn auto toen nieuw te kopen.
Er is niets meer om te laden.