
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Op de tekening,de gezochte onderdelen. De laatste leiding aan de koppelingsnemer is niet meer verkrigbaar en werd bij mijn T3 al eens vervangen door een nylon leiding.Op mijn zolder vond ik echter nog een goede originele leiding. Die nylonleiding zat muurvast. Nu was het tweede stuk nylon ingesleten en niet meer verkrijgbaar Zelfs niet met de griptang. Dan maar afgeknipt.Omdat de leiding een iets grotere diameter heeft dan normale remleiding;moest ik een oud stukje recuperen van op mijn zoldertje. De stukjes van de flexibel. Nieuwe stukjes… leiden tot een verkeerd stuk,dat niet bruikbaar is. en nieuwe flens maken aan de bestaande lange leiding. Is niet zo simpel.. Een eerste poging,zinde mij niet,daar de samenstelling in de chassisbalk zou verlopen. Dus,de lange leiding nog een stuk korter gemaakt. Even testen of de flens in het midden zit. De gemaakte flens Met een zelfgemaakte beugel en een bestelde ATE flexibel de leidingen bevestigen op de losse v-bak. De leiding blokkeren op de beugel met een circlips. Een vernieuwde nemer met een goede stalen leiding. gekoppeld aan een ATE flexibel. Samenstelling van stalen leiding naar flexibel. Het ontbrekende vaste stukje aan de flexibel vast draaien met behulp van Loctite. Het stukje dat door de chassisbalk moet lopen. Algemeen zicht op de v-bak met koppelingsnemer en leidingen. Het aansluiten op de lange vaste leiding . Zicht on de T3.Het korte buisje loopt door het chassis,beschermd door een rubber omhulsel. Zicht op de zelfgemaakte beugel op de v-bak.
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.