
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
De verschrikkelijk dure flitslamp flitst bij een DG wel; Hier aangesloten op de dieseladaptor,zou de lamp moeten flitsen… Ondanks alle aansluitingen,weigert de lamp te flitsen. De dieseladaptor geeft enkel het toerental aan. Als ik de remmen wil regelen,blijkt er iets niet pluis.De remtrommel zit echter muurvast. Daar ik geen echte trommeltrekker heb,gebruik ik de slagtrekker. Na de 46mm gelost te hebben,trek ik de remtrommel los. Opstelling van de kettingen. De regellat is naar beneden gevallen.Let op de trekveren zitten verkeerd gemonteerd! De uitsparing in de wielas om aan de regeling te kunnen.Let op de trekveren zitten verkeerd gemonteerd! Het bijstellen van de achterremmen.Let op de trekveren zitten verkeerd gemonteerd! Als alles juist zit,kan het regelen ook langs de achteropening.Let op de trekveren zitten verkeerd gemonteerd! De zelfgemaakte rempedaalblokkering,om te zien of de remmen werken. Mijn T3 bij de uitlijning. Het stuur wordt geblokkeerd in de rechtuitstand. De TV van het personeel..Rood is niet goed. Eerst de achtertrein uitregelen. Eerst de binnenkant,daarna de buitenkant. Dan de voorkant regelen. Alles komt in het groen,men zou denken dat is fantastisch….. Nog enkele foto’s ,gemaakt onder de brug. Mijn T3 rijdt voor geen meter….De rechtse trekstang is ongezien aangetrokken.Wat er mis is gegaan weet ik niet… De stuurhuisbalk raakt de voorveer,dat is niet juist. De linkse kant lijkt wel goed. De rechtse kant zelf weer terug gedraaid.Nu rijdt de T3 weer normaal. De gebruikte sleutels 27mm Als de remmen zijn ingereden laat ik hem opnieuw uitlijnen. De afstand tussen voorveer en stuurhuisbalk is nu normaal. Na het uitlijnen is het aangewezen de bouten en moeren op koppel aan te trekken. En nu eerst nog van twee kapotte KY motoren een goede retourmotor samenstellen
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.