
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Eerst de batterij-massakabel afleggen. Het instrumentenbord met de vier leuke parkerschroefjes verwijderen. voor leken=lange witte aansluiting van de tellers . De andere moeten door het gat lopen ,bij heraansluiten. Vergeet hierbij niet de losse kabeltjes van de noodschakelaar. De verwijderde tellerkast. Met dop 24mm wordt het stuur verwijderd. Het gemakkelijkste is ook de onderste bouten te lossen. Terug met vaselinespray ertussen. Nog een schroef Aan de zijkant ook. De veiligheiodsbouten(?)draaien met een goede griptang los. En anders uitfrezen en vernieuwen. De kleine schroeven vooraan,tegen de ruit lossen. De grote dubbele schroeven zijn van de ruitenwissermechaniek en laat je best zitten,teware dat deze ook al mocht mankeren… Steeds mogelijk met en T3. Nog twee blinkende schroeven. Hier ook De tableau verbergt heel wat vuil. Aan de voorkant de grille voor de zoveelste keer lossen. Een blik op het vuile boeltje,vol stof. Het was dan ook een bloemenbus. Langzaam,maar zeker opent de bak zich met veel geweld. Zicht op 18 jaar stof. Dit stof doet de luchttoever verminderen,maar ook gaat het toerental van de ventilator stijgen,waardoor deze in de soepp kan draaien.Dus is het nodig dit vuil te verwijderen en de radiator door te blazen. Nog een zicht op de ventilatormotor. Tablau afwassen Kris leefde zich eens goed uit.Met ontvetter onder druk,daarna met zeerpsop onder druk en daarna afspoelen met heet water. De mankende koudestart nader bekijken. En ziedaar,het verwachte vuil. Ondertussen werden de lawaaierige plastiek-stukken geïsoleerd met anti-dreun. De twee verwijderde massaklemmen. De koudestartinrichting moest worden gerepareerd… De plastiekbehuizing bleek kapot te zijn na grondige (!) inspectie.Deze werd nadien hersteld met een stuk alu.
LeoM introduceerde dit foto topic op het bus-forum. Daar kan je ook nog wat opmerkingen van Leo vinden; De kachelventilator vervangen.Verwijderen dashboard FOTO’S.
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.
1 reactie
Super. Dank je wel..