Visco vervangen
Ik heb een nieuwe visco nodig en waar haal ik dat dan vandaan? Hier in deze blog-post leg ik uit hoe je je visco moet vervangen.
Dit is dè bus! Mijn witte grijze syncro, een 16 inch. In het begin heb ik er niet veel kilometers mee kunnen maken omdat de motor stuk was en ik van het ene verhaal in het andere verhaal verviel. Uiteindelijk komt het goed en kunnen we er mee rijden. Toen ik hem kocht wilde ik er een off-grid beest van maken dat we gemakken hebben van thuis zonder dat we thuis hoeven te zijn, met de charme van kamperen. Hieronder vind je alle blog-posts die direct met de bus te maken hebben.
Ik heb een nieuwe visco nodig en waar haal ik dat dan vandaan? Hier in deze blog-post leg ik uit hoe je je visco moet vervangen.
Voor de derde keer zijn er problemen met mijn motorblok. Kwam eerst het koelwater als stoom uit het blok, nu begon de boel te ratelen.
Steeds weer hoor ik vering van Murphy, het piept en het kraakt. De stabilisator rubbers, veren en schokdempers worden vernieuwd.
De dagteller en kilometer teller kunnen ineens stoppen met werken. Het is makkelijk te repareren: Het ligt aan 1 tandwieltje.
De oude ECU gooien we weg en er is een nieuwe MaxxECU in geplaatst. Eindelijk rijdt de bus zoals het hoort En kunnen we er mee op stap! The end?
We begonnen met een kostenbesparende Campingaz koelbox, uiteindelijk hebben we de kleinste Engel van 40L gekozen.
Een irritante buzzer die waarschuwt voor een laag oliepeil gaat af met de Subaru motor, dus ik zal hem uit moeten schakelen.
Na wat bladeren in de Bentley vond ik hoe stekker T7a in elkaar zat en kon ik de toerental omvormer aansluiten die van Subaru naar VW gaat.
De pook van een T3 is niet ideaal, hij kan breken en zit op een ongemakkelijke plek. Er zijn dus wat puntjes om het schakelen te verbeteren.
Een horrorbeeld is dat bussen afbranden als ze benzine lekken in de motorruimte. Dus het kan geen kwaad om eens te kijken naar nieuwe brandstof leidingen.
Onderdeel 251 711 184 C wordt niet meer gemaakt door Volkswagen, dus hier heb ik het over het ontbrekende rubbertje, waar die zit en een alternatief.
Na 32 jaar was het tijd om de schakelstangen te onderhouden. Zo zorgen we er voor de bus weer wat beter en moderner schakelt.
Er is een banden-sticker & gewichten-plaatje te vinden op de bus. Hier kan je nog wat laatste informatie vinden, wat instanties ook gebruiken.
Hier ga ik uitzoeken wat mijn chassisnummer eigenlijk betekent met behulp van een plaatje waar iedereen gebruik van kan maken. Waar komt de syncro vandaan?
Als je een T3 motor vervangt voor een Subaru dan moet je het één en ander aanpassen. Dus hier hebben we verschillende types koelsysteem met een Subaru.
Op de afsluitdijk barst één van mijn koelslangen en dat roept een klus op; Koeling aanpakken. Ik vervang de radiateur en alle vieze tankjes.
Er is niets meer om te laden.