
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Dat ziet men na demontage van de v-bak. Het druklager verwijderd door uit de twee veren te klipsen De duklagergeeiding gedemonteerd met de drie 10mm boutjes. Rechts de oude:vuile siliconen-afdichting. Achter de vuile prutsers-siliconen zit de oliekeerring. Na het indraaien van twee parkerschroeven plaatste ik er een las-vice grip op. Na hetaNog een zicht hoe de griptang te gebruiken. indraaien van twee parkerschroeven plaatste ik er een las-vice grip op. De takelketting rond de tang vastgemaakt.En met een M10 schroefdraadstang en een krikhulpstuk een slagtrekker zelfgemaakt. De ketting opspannen. Een goede slag,let op voor de vingers! Hup en ziedaar de oude oliekeerring. De nieuwe VAG oliekeerring,behoort bij de standaard voorraad. Rechts de prutsers-siliconen-oliekeerring. Na het inwrijven met montagepasta wordt de oliekeerring met kopshout ingeklopt. Met een afgeplakte buis nog een klop om mooi te centreren. Daarna een nieuwe druklagergeleiding van bij Thomas Köch. Geleiding gemonteerd. Een nieuw druklager van VAG. Het monteren is vrij simpel.Iets ingevet met teflon-vet en kijken of alles goed schuift en draat.
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.