
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
De tableau verwijderd om aan het remlichtkontakt te kunnen. Het nieuwe remlichtkontakt voorzag ik van een 2PK-koperafdichting. De twee kabeltjes afgekoppelt. Met een ringsleutel het kontakt snel verwisselen. Een onderliggende doek moet gemorste remvloeistof opvangen. Na een eerste brand,voorzag ik de remlichtschakelaar van een relais.Ik deed de stommiteit van het kapotte kontakt te vervangen door een even oud,welke weer te warm werd en welke te laat ging werken;wat een gevaar is om achteraan te worden aangereden. De plastiek tableau ,welke ik verving,na een te grote tik met mijn vuist bij het horen van een plastiekerig kraakje. Toen ik deze omdraaide zag ik de gesmolten stukken veroorzaakt door de vorige steekvlammen. Vooral met het derde stoplicht erbij,vraagt de T3 een goed funcionerend remlichtkontakt,daar de stroom stijgt tot 5.6Amp.en nog hogere piekstromen.Met slechte,veroderde kontakten kan dit leiden tot brand,vooral omdat de stoplichten vòòr het sleutelkontakt zijn aangesloten en zo steeds onder stroom staat
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.