
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Op de linkernaafas zit de kabel door het naafafdekpotje vast met een klein circlips.Eerst dient daarvoor de lijmdeklaag te worden verwijderd. Met een fijne pin kan men de circlips weghalen. Let er op ,deze kan ver weg vliegen… Niet naar de maan,wel in de mand bvb. De achterkant ,waar de km-kabel binnenkomt. De kabel eruit trekken. Soms is de rubberafsluiting,waar de km-kabel doorloopt totaal versleten… Dit is zo’n rubbertje,waar de kabel doorheen loopt en is van belang voor het waterafdichten van de wiellagers. Eh,ziedaar de kabel. Bij terug monteren dient er worden opgelet dat het vierkantig gat niet te erg is rondgesleten.DIT IS ZEER BELANGRIJK.Anders dient dit dekseltje te worden vernieuwd,daar dit een trillende kilometerteller kan veroorzaken .Het dekseltje wordt nog niet vastgeklopt. De kabel wordt er doorgetrokken met een fijne bektang. Daarna wordt de circlips gemonteerd. Met een overpassende dop wordt het dekseltje op zijn plaats geklopt. Daarna wordt dit stuk ontvet. Met TEC 7 lijm wordt de kabel afgedicht. Deze afdichting is ZEER BELANGRIJK,anders gaat het wiellager binnen de kortste keren de brui aan geven. En iemand ,die het tegen kwam kan het weten… Het afgewerkt dekseltje .Potdicht.
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.