Nieuwe vloerplaat
Nadat ik een betonplex plaat jaren heb liggen kan ik hem plaatsen. Dus hier zie je de voorbereiding en uitvoering van het leggen van een nieuwe vloerplaat.
Dit is dè bus! Mijn witte grijze syncro, een 16 inch. In het begin heb ik er niet veel kilometers mee kunnen maken omdat de motor stuk was en ik van het ene verhaal in het andere verhaal verviel. Uiteindelijk komt het goed en kunnen we er mee rijden. Toen ik hem kocht wilde ik er een off-grid beest van maken dat we gemakken hebben van thuis zonder dat we thuis hoeven te zijn, met de charme van kamperen. Hieronder vind je alle blog-posts die direct met de bus te maken hebben.
Nadat ik een betonplex plaat jaren heb liggen kan ik hem plaatsen. Dus hier zie je de voorbereiding en uitvoering van het leggen van een nieuwe vloerplaat.
Ik heb nachten geslapen in de bus rond het vriespunt en toen wist ik dat ik verwarming wilde, maar welke kachel moet ik nemen? Standkachel, petroleum, etc.
Op aanraden ga ik de bus laten spuiten. Maar ik wil dat alles mooi en netjes wordt dus ik kies ook voor nieuwe emblemen en rubbers. Hier meer informatie.
Ik wil graag nieuwe raam en deur rubbers, maar welke zijn er allemaal en met welke artikel nummers? Als je dat laatste weet kan je ze meestal wel ergens kopen.
Er staat nog een hoop op het lijstje zoals; Uitlijnen, uitlaat en motor mapping afmaken. Dus drie afspraken gemaakt en 2x succesvol.
Ik wil een extra bankje in de bus zodat we wat meer mensen mee kunnen nemen als het nodig is. Eerst wilde ik het met een back-2-back Seat, maar dit is mooier.
Om de Franse bus op Nederlands kenteken te krijgen was het tijd voor de RDW keuring. Het kostte twee afspraken, maar dan …
Met de keuring van de RDW maakte ik me ook zorgen over de trekhaak & trekgewicht, ik wil het maximale trekgewicht er uit halen en hier leg ik uit hoe.
Hoe is het met de bus? Een gevreesde vraag… Ik heb de bus in Augustus naar een Subaru tuner gebracht en daar stond hij ruim een jaar te…
De grijze syncro komt uit 1988 dus met de prijslijst T3 in 1988 kunnen we eens opzoeken wat het kostte om mijn auto toen nieuw te kopen.
Ik had de voorstoelen verkocht omdat ze lelijk waren. Dus moeten we op zoek naar nieuwe voorstoelen, captain-chairs. Hier zie je ons slagen.
Ik kreeg een mail van Jeroen van BS-Autotune naar aanleiding van een post. Dus een rectificatie en/of uitleg is op z’n plaats over OTOMotor & BS-Autotune.
Er is meer informatie over de versnellingsbak en nieuw voordiff. Dit laatste was nodig vanwege een gemene beschadiging op het duurste onderdeel.
Mijn 16″ syncro heeft dus geen 16 inch voorophanging. Maar een 14 inch. Verrassing! Gelukkig is een oplossing dicht in de buurt dankzij Brickwerks.
Ik breng de bak naar Rene Vis op Texel en die werkt een eerste blik in de versnellingsbak. Het valt allemaal mee, maar er is wel het één en ander stuk.
Na een enorme teleurstelling van Otomotor kom ik nu in Friesland terecht bij een stel welwillende mensen, dus we gaan met Friese moed verder.
Er is niets meer om te laden.