Leo drukt het voorraam er uit
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
meer over hem
Eerst de batterij-massakabel afleggen. Het instrumentenbord met de vier leuke parkerschroefjes verwijderen. voor leken=lange witte aansluiting van de tellers . De andere moeten door het gat lopen ,bij heraansluiten. Vergeet hierbij niet de losse kabeltjes van de noodschakelaar. De verwijderde tellerkast. Met dop 24mm wordt het stuur verwijderd. Het gemakkelijkste is ook de onderste bouten te lossen. Terug met vaselinespray ertussen. Nog een schroef Aan de zijkant ook. De veiligheiodsbouten(?)draaien met een goede griptang los. En anders uitfrezen en vernieuwen. De kleine schroeven vooraan,tegen de ruit lossen. De grote dubbele schroeven zijn van de ruitenwissermechaniek en laat je best zitten,teware dat deze ook al mocht mankeren… Steeds mogelijk met en T3. Nog twee blinkende schroeven. Hier ook De tableau verbergt heel wat vuil. Aan de voorkant de grille voor de zoveelste keer lossen. Een blik op het vuile boeltje,vol stof. Het was dan ook een bloemenbus. Langzaam,maar zeker opent de bak zich met veel geweld. Zicht op 18 jaar stof. Dit stof doet de luchttoever verminderen,maar ook gaat het toerental van de ventilator stijgen,waardoor deze in de soepp kan draaien.Dus is het nodig dit vuil te verwijderen en de radiator door te blazen. Nog een zicht op de ventilatormotor. Tablau afwassen Kris leefde zich eens goed uit.Met ontvetter onder druk,daarna met zeerpsop onder druk en daarna afspoelen met heet water. De mankende koudestart nader bekijken. En ziedaar,het verwachte vuil. Ondertussen werden de lawaaierige plastiek-stukken geïsoleerd met anti-dreun. De twee verwijderde massaklemmen. De koudestartinrichting moest worden gerepareerd… De plastiekbehuizing bleek kapot te zijn na grondige (!) inspectie.Deze werd nadien hersteld met een stuk alu.
LeoM introduceerde dit foto topic op het bus-forum. Daar kan je ook nog wat opmerkingen van Leo vinden; De kachelventilator vervangen.Verwijderen dashboard FOTO’S.
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.
02 jan 2012
15 sep 2008
23 okt 2008
02 aug 2008
27 aug 2008
08 sep 2007
20 mei 2010
04 jan 2008
18 mei 2008
28 sep 2008
02 dec 2008
18 jun 2010
18 jun 2010
22 nov 2010
18 mrt 2009
01 sep 2007
23 jan 2008
20 nov 2007
29 okt 2008
31 dec 2007
01 feb 2010
16 dec 2010
21 dec 2008
10 feb 2007
04 aug 2008
10 feb 2008
19 sep 2007
04 jan 2008
07 aug 2007
29 apr 2009
03 okt 2007
18 apr 2008
07 nov 2009
15 apr 2007
10 aug 2008
10 sep 2007
08 jan 2009
07 nov 2007
26 jul 2008
07 nov 2008
13 feb 2010
04 jan 2012
01 nov 2008
13 feb 2010
14 feb 2010
09 aug 2011
10 sep 2007
24 okt 2008
14 dec 2008
07 mei 2008
19 jun 2009
30 jul 2009
22 aug 2009
07 okt 2008
03 mei 2009
26 aug 2009
25 sep 2008
03 okt 2008
06 jan 2008
10 aug 2012
11 dec 2007
29 nov 2007
27 nov 2009
26 nov 2007
25 mrt 2009
19 okt 2007
06 aug 2007
06 sep 2011
13 feb 2010
17 mrt 2009
03 okt 2008
22 jan 2012
07 okt 2007
13 okt 2008
26 jan 2008
30 okt 2007
26 mei 2010
26 mei 2009
13 okt 2009
23 okt 2007
Berichtnavigatie
1 reactie
Super. Dank je wel..