Smallcar carter pan

Het vertaalde artikel over het installeren van de Smallcar carterpan om te voorkomen dat de info verdwijnt als Smallcar er mee stopt.

Met mijn Subaru motor had ik al snel het probleem dat het carter te laag onder de auto uit stak. In een normale Subaru is dat geen probleem in onze syncro is het wel een uitdaging. Smallcar heeft een beschrijving hoe je deze kan plaatsen, voor de zekerheid zet ik een vertaling als back-up op deze blog. Mocht SmallCar er ooit mee stoppen.

– zie hier het originele artikel op smallcar.com

Smallcar aluminium carter installatie

  1. Reinig de aluminium pan grondig voor installatie
  2. Tap de olie af
  3. Haal de peilstokbuis uit de oliepan
  4. Verwijder de carter bouten
  5. Ondersteun de rechterkant van de motor van boven of van onderen.
  1. Verwijder de twee bouten waarmee de rechter motorsteun aan de motor is bevestigd en de twee bouten en moeren waarmee dat onderdeel aan de achterplaat is bevestigd.
  2. Wrik de oliepan los van de motor en verwijder de oliepan en het motorsteundeel samen.
  1. Reinig het afdichtingsoppervlak aan de onderkant van de motor van afdichtingsmiddel.
  2. Verwijder de olie-aanzuigbuis en installeer de buis die bij de aluminium pan werd geleverd. Vergeet niet een nieuwe o-ring op de voet van de opneembuis te plaatsen. 2010-12 Legacy vereist het tapen van de gaten voor de bevestigingsbouten van de pick-up, gebruik de korte originele panbouten. Kraan maat 6×1.0mm tik net genoeg op let op dat er geen metalen in de motor vallen.
  3. Draai de 6 mm bouten vast met 7 lb / ft.
  4. Gebruik een gelijkmatige laag siliconenkit zoals Permatex Ultra Grey op het afdichtingsoppervlak van de nieuwe pan.
  5. Plaats de ronde opening van de motorsteun over de peilstoksnuit van de pan en installeer de oliepan met de meegeleverde 6 mm bouten en ringen. Aandraaien tot 7 lb / ft. (Opmerking: Sommige boutgaten aan de voorkant van het motorblok worden mogelijk niet diep genoeg getapt. Als de bout onderuit is, gebruik dan een extra ring die op die bout is meegeleverd.)
  1. Installeer de bouten en moeren voor de motorsteun opnieuw. Aandraaien tot 40 lb / ft.
  2. Installeer nieuwe o-ringen op de peilstokbuis en steek de buis in de pan. Als u de standaard peilstokbuis gebruikt, kan het nodig zijn om sluitringen of een afstandsstuk te gebruiken bij het bovenste bevestigingslipje.
  1. Draai de olieaftapschroef aan tot 15 lb / ft.
  2. Giet uw nieuwe olie in en noteer de positie op uw peilstok voor toekomstige referentie. We raden minimaal 4 liter olie en maximaal 5 liter aan.

Meer subaru posts

Hoewel het een Volkswagen blog is heb ik met een Subaru blok nu ook iets met dat merk. Dus hier wat posts over Subaru’s, vooral in combinatie met mijn grijze syncro.

Geef een reactie