
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
De korte oude uitlaatflexibel was verrot. De aansluiting:+-24mm De nieuwe buis:25mm.Enkel de oude spanband met nieuwe bout bleek genoeg te spannen. De aansluiting met de oude spanband. Met de blinde moertang tewerk. De bevestiging van de versteviging Deze moet zorgen dat de flexibel niet op de v-bak rust. Ophanging,met een blinde moer in bestaand gat en een kleine uitlaatbeugel. De buis afzagen op maat. Net buiten. De buis steekt net niet uit. De uitlaat rookte wat,na lange stilstand.Voordien kwam die rook eronderuit…. Een nooit geziene rookvorming wees op het feit dat de flexibel te lang was. De uitlaatflexibel was veel te lang voor een goede werking,en werd dus afgezaagd. Het afgezaagde stuk Roken bij het starten. Roken.. Na een tijdje,praktisch rookloos. De Ebeerspächer D1L.Startstroom 260W.Werkstroom 40W Vraagt veel stroom t.o.v. een Truma op gas Als het zeer koud is,zorgt de fleibel voor een voorverwarmde cabine De bijkomende flexibel zorgt voor een zee van warmte tijdens de koude dagen
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.