
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Met de glimlach worden de werken aangevat. Het wiellagerhuis met gedemonteerde vetring. Invetten van het lager vòòr het inpersen. De persopstelling. Het aanbrengen van het lager aan wielzijde.Nadien doet de pers het werk. De vetring monteren. Met behulp van een plankje de vetring erin duwen. Na het inpersen van het andere lager,de tweede vetring monteren. De lageras in het lagerhuis persen. De lageras in het lagerhuis persen. Even tonen hoe de nieuwe inwendige veelvoudbouten op koppel aan te trekken. Gert monteert de cardan. Gemonteerd nieuw lager. Het remvloeistofpotje verwijderd. Een gereinigd rempotje. De voorste remnippel moest worden uitgeboord. Een sicuur werkje. Studie van de nieuwe nippel. De nieuwe nippel moest worden afgedicht met een M4 boutje. Het aantrekken van het lager. Bus van Rick uit NL 50 kg koppel is erg veel.Bus van Rick uit NL.
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.