
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
De verwarmingsblok eruit gehaald. Om aan de radiator te kunnen moet de plastiek geopend worden,met geweld…. De bak is open en sterk bevuild. De 4 plastieken klemmen die de onderste kleppenas op zijn plaats houden. De verdachte radiator zit vol vuil… De blower en de voorschakelweerstand uitmeten. De temperatuur bedraagt 116°C,omdat de voorschakelweerstand hier niet gekoeld wordt door de blowerlucht.Toen begon het ding te roken en stopte ik de test. De nieuwe radiator ziet er keurig uit. De oude afsluit-schuimrubber wordt na 23 jaar verwijderd. De binnenste kleppenas eruit krijgen is wat wringwerk. De zwarte plastieken klipsen verwijderd. Het maken van de gaatjes met een broeksriemgatentang. Ondertussen begint Pipo haar tanden te scherpen aan een oud voorbeeld verwarmingsbak. Een paar R en L kleppen,die ik eruit nam om de kleppenas te demonteren worden er weer ingeklopt. Een andere voorschakelweerstand,voorzien van nieuwe AMP-klemmen en een nieuwe schakelaar. Het testen van de ingebouwde blower voordat de bak wordt dicht geplakt. En één aan de buitenkant,om zo zeker dicht te zijn. De verwarmingsblok klaar voor inbouw. Witte lijm omdat ik dan beter zie of alles dicht is. De kleppen welke neervallen bij stilstand bouwde ik er niet meer in. Deze stilstandkleppen veroorzaakten in het verleden een vervelend getik.Mss werd ik daardoor wat getikt en vervelend…
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.