
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Hier twee vernieuwde bovenste draagarmen,met nieuwe gummi-lagers en nieuwe bovenste fusees.De kapotte gummi-lagers in de draagarmen zijn veelal oorzaak van gekraak of gepiep. Pas gemonteerde draagarm De stand van de speciale lange inbusbout wordt best aangeduid,om de uitlijning wat te behouden. Met een ”slecht” handje was de miserie niet los te krijgen. Ondertussen schafte ik mij een goed KuKKo handje aan. De inbusbouten van de bovenste fusee worden vernieuwd. Vuile toestanden. Zo ook de andere kant. Gummilager verwijderd. De buitenkant Zit er zo op. Het opkuisen vòòr het lassen. Vastdraaien van de fusee. Ontvetten Ondersteunen van het wiel…ook omdat de schokdempers werden vernieuwd. Eerst met de pneumatische zaag de lasjes doorgezaagd,daarna met de borstelmachine de ontroest. De kapotte afgekeurde fusee. De ltankleidingen zitten steeds in de weg. De regelinbusbouten en rondelen zijn verschillende.Bij de oudste T3’s hebben deze bouten één enkele platte kant. Bij de jongere T3’s hebben deze twee platte kanten. Geen enkele T3 ontsnapt eraan…
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.