Leo drukt het voorraam er uit
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
meer over hem
Als de vergrendeilingsclips eraf valt gaat het asje scheef lopen. Dit leidt tot een steeg gaspedaal. Het gepaste klemmetje uitzoeken… Het gaspedaal is bevestigd met twee speciale poprevetten,welke ik in de Volvo garage haalde. Hier zie je hoe een gaspedaal-arm na 340 000km uitgesletn is. Bekijk hoe het asje kan uitsliten.Met het gepaste klemmetje. Het was mij opgevallen ,dat bij de nieuwere(!)diesels met de plastieken flenzen de gaskabel een vervelende bocht neemt. Daartoe snee ik 2cm van de slang,waardoor de gaskabel komt plat te liggen. Om het snijden in de koelslang te verhinderen,maakte ik er een doorgesneden stuk crystaldarm rond. Bekijk hoe de darm in de (te dure) slang heeft gesneden. Hier kan je bemerken dat de gaskabel al platter ligt,waardoor deze minder stroef zal zijn. Nog een zicht op de gaskabel.Hier even met startknop om het schudden van de motor te controleren bij het starten. Om hierbij de regeling te komen,dienen er drie mini-parkerschroefjes te worden gelost. Vooraleer de zwarte plastieken kap naar achter te schuiven kan het raadzaam zijn om de kabelmantel van eventuele tectyl te ontdoen.Dan zal de kap beter achteruit schuiven. Aan de onderkant van het pedaal kleefde ik dubbelzijdige tape. Het pedaal terug vast gezet met twee Volvo revetten en rondelen Let er bij op ,de oude rubbermat scheurt snel op de plaats van het gaspedaal bij het uithalen of terug plaatsen. De gaskabel uitgeregeld ,zodat plankgas idd plankgas is. Het scharnierpunt ingevet. Het gaspedaalscharnierpunt. Met een uitschuifbare steun van een oude ledepop maakte ik een pedaalduwer.Deze steunt tegen het stuur en kan ook gebruikt worden om alleen de remlichten te controleren bvb. Ondertussen de gevaarlijk versleten pedaalrubbers verniewen. Mijn pedaalrubbers worden tijdig vervangen. Het monteren van de pedaalrubbers gaat gemakkelijker door deze op te warmen. De vier mini-schroefjes,welke infeite nog te lang zijn. De ophangpunten van de mat durven nogal eens lossen . Daartoe ontvette ik de stukjes en de interieurplaat en plakte deze weer aan met butyltape..
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.
02 jan 2012
15 sep 2008
23 okt 2008
02 aug 2008
27 aug 2008
08 sep 2007
20 mei 2010
04 jan 2008
18 mei 2008
28 sep 2008
02 dec 2008
18 jun 2010
18 jun 2010
22 nov 2010
18 mrt 2009
01 sep 2007
23 jan 2008
20 nov 2007
29 okt 2008
31 dec 2007
01 feb 2010
16 dec 2010
21 dec 2008
10 feb 2007
04 aug 2008
10 feb 2008
19 sep 2007
04 jan 2008
07 aug 2007
29 apr 2009
03 okt 2007
18 apr 2008
07 nov 2009
15 apr 2007
10 aug 2008
10 sep 2007
08 jan 2009
07 nov 2007
26 jul 2008
07 nov 2008
13 feb 2010
04 jan 2012
01 nov 2008
13 feb 2010
14 feb 2010
09 aug 2011
10 sep 2007
24 okt 2008
14 dec 2008
07 mei 2008
19 jun 2009
30 jul 2009
22 aug 2009
07 okt 2008
03 mei 2009
26 aug 2009
25 sep 2008
03 okt 2008
06 jan 2008
10 aug 2012
11 dec 2007
29 nov 2007
27 nov 2009
26 nov 2007
25 mrt 2009
19 okt 2007
06 aug 2007
06 sep 2011
13 feb 2010
17 mrt 2009
03 okt 2008
22 jan 2012
07 okt 2007
13 okt 2008
26 jan 2008
30 okt 2007
26 mei 2010
26 mei 2009
13 okt 2009
23 okt 2007
Bericht navigatie