De oude motor: DJ, 2100cc
Hier vertellen we meer over de oude motor, een DJ 2100cc die in de grijze syncro zat. Helaas reed ik hem stuk, maar het is een bijzondere motor.
Hier beschrijf ik mijn busjes en andere voertuigen die ik heb gehad met linkjes met meer info over de bussen. Een wandeling door mijn auto geschiedenis. Als je specifieke grijze syncro of specifieke gele bus posts wilt zien, volg de links.
Hier vertellen we meer over de oude motor, een DJ 2100cc die in de grijze syncro zat. Helaas reed ik hem stuk, maar het is een bijzondere motor.
Een aantal onderdelen van 16″ syncro Stralen & poedercoaten, want ze zijn schaars en daarom maar even goed behandelen voor mishandeling.
Erg cool dat ik met een T3 bus in het bos kan rijden. Lang leve de syncro aandrijving. Dus ik moest er ook een filmpje van maken natuurlijk.
Hier vertel ik over Een witte syncro, dè bus! Deze kocht ik ter vervanging voor de gele bus. Eindelijk mijn bus hobby en off-road rijden gecombineerd.
Hier ga ik uitzoeken wat mijn chassisnummer eigenlijk betekent met behulp van een plaatje waar iedereen gebruik van kan maken. Waar komt de gele bus vandaan?
Hier zie je de advertentie van de grijze syncro. Ooit via de mail gekregen, met een hele berg aan foto’s. Een mooie eerste indruk.
Ik zag een auto op Ebay; DoKa Syncro. Dus ik deed een raar laag bod en toen had ik hem. Na een avontuur met Bas naar Hanau staat hij bij me thuis. En nu?
Mijn bus en APK, een laatste horde in het opknappen en blijkbaar toch ook weer een grote uitdaging. Na een lange lijst wordt hij goed gekeurd.
Als je ook in de winter in de bus slaapt dan zou het toch fijn zijn om een warm busje te hebben. Er zijn veel opties, maar hier behandel ik de gasvariant.
Nu is het tijd voor stap twee: het interieur er in en uit. Weg met de cardboard wandjes, bank op het houten frame en er in met multivan meubilair.
Het begon met de motor, maar de bak kwam er achteraan en het schilderen. Dus hier ga ik mijn motor ombouw afronden.
Het opknappen gaat door, hier wat blok & bak resultaten en natuurlijk hoever ik ben met het schilderen van de motorruimte. Het opknappen, deel 4 & 5.
Terwijl mijn versnellingsbak bij Tonnie Vos en mijn motorblok bij René Vis liggen staat er op mijn actie lijstje; de bus schuren en schilderen.
Mijn motor = stuk dus hier het begin van een serie: Mijn VW bus opknappen, deel 1. De motor er uit en de versnellingsbak laten aanpakken.
Ik ben weer terug in NL met autopech uiteraard. De heenreis was een ramp en terug ging ook niet vlekkeloos. Maar veilig thuis gekomen in 1x dit keer.
Met de bus heb ik al heel wat autoproblemen gehad. Hier een verhaal over hoe ik naar Oostenrijk reed om skileraar te worden, in etappes.
Er is niets meer om te laden.