
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Mijn koppelingspedaal werd verdacht slap…dus de koppelingsnemer demonteren Het koppelingspedaal blijvend indrukken. Met half open 12mm de vernieuwde leiding lossen. Eénmaal los met een afgezaagde 12mm verder lossen. De oude koppelingsnemer komt los. bij het demonteren van de rubberhoes kwam de remvloeistof er zo uit.Dus lek.Was hersteld met uithonen en revisiekit,2,5 jaar geleden. De nieuwe koppelingsnemer lag al lang klaar. De minigrijper komt van pas. Met de nieuwe M8 bout … De minigrijper in beeld. Daar hangt hij… om daartussen de M8 bout door te steken. Om de voorste 13 mm moer te monteren ,moet ik even onder de T3. Om te ontuchten met de vacuümzuiger. De ontluchtingslang op de nippel. De remvloeistof bijvullen… Uitzuigen tot de verse remvloeistof zichtbaar is. Met de remnippelsleutel 7mm dichtdraaien. De nieuwe koppelingsnemer gemonteerd.Op de M8 bouten monteerde ik een tweede moer,zodat de blote schroefdraad niet verroest. De plaats van gebeuren. Nog een oude pomp voor de verzameling…
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.