
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
De oude fusee onder druk,wat opwarmen De fusee eerst afgeslepen Opwarmen Zeer traag komt de ingeroeste fusee los.De opstelling is delikaat. Vanwege het gevaar voor wegspringen,wordt tijdens het persen de stukken afgedekt. De nieuwe,niet HD-fusee wordt van de hoes ontdaan,om deze beter te kunnen inpersen.Bekijk hoe weinig vet erin is. De nieuwe fusee inpersen. De opstelling om de nieuwe fusee er in te persen De opstelling Van langs boven controleren of de schroefdraad niet geschonden wordt. De nieuwe fusee schuift er langzaam in. van de onderste draagarm wordt de gummilager uitgeperst. Nadat de afgebroken bouten zijn gelijk geslepen, Worden de puntslagen ingeklopt. Ondertussen ook de torsiestangrubbers vernieuwd. Omdat de trekstang te ver is ingesleten,wordt een reservestuk genomen,maar daar zijn de bouten ook afgebroken. De stalen bouten zijn zeer hard en worden uitgeboord. met cobaltboren,trage snelheid en wat koelolie worden de afgebroken bouten verwijderd. Het gereedschap Traag ,maar zeker. Eindelijk is de trekstang los. Er rest nog uit te boren… Een nieuwe RVS buis afzagen als nieuwe tussenbuis
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.