
Leo Mengé alias LeoM
Ik kende hem van het bus-forum en hij had een hoop foto’s gepost en hier maakten wij graag gebruik van. Helaas is hij in 2012 overleden en heeft Google de foto albums van Picasa op de schop gegooid. Om het werk van Leo te bewaren heb ik het in allerlei posts op dit blog gezet in zijn eigen woorden.
Bij het wekelijks nakijken op nadenroest vielen deze blazen op. Zo wist ik weer wat doen… Zo was het een vijftal jaren geleden. Daar werd alles uitgeslepen ,dat roest was en met zincorplaatjes maakte een super-lasser een mooie reparatie van.5jaar terug. De afwerking deed ikzelf.5 jaar terug. De rechtse achterzijde destijds in de epoxy na veel schuurwerk. 5 jaar terug. juli 2008.Met de zandstraler erop los. Even kijken wat er achter steekt… Met de miniatuurslijper verder slijpen. Een denkbeeldige lasnaad met stift getekend. Na nog eens zandstralen=een lichte laag polyester,maar niet in de naad.Naar onderen toe is het een zuivere las,omdat er meerdere zincorstukjes werden gebruikt. Het zo goed mogelijk in model schuren vraagt heel wat tijd. Een eerste laaag als proef in de epoxy… Plots komt er iets open…roest…grrrr Met het rond schuurpapier alles naakt maken. De vorige keer teveel polyester gebruikt.Fout hersteld. Na de epoxy,de grondverf mat zetten. Afgeplakt,net voor de grondverf. Grondverf gespoten. Ondertussen blijft de T3 beschermd voor spuitnevel. Terug afgeplakt voor de TEC7 naad.Het platstrijken. De TEC7 platgestreken. Terug nauw afgeplakt. En ontvetten. Het spuiten van 3 lagen 2K witte lak met uitdamptijd neemt zo’n driekwartuur in beslag. De eindafwerking=blazen (voorlopig?)weg.
Meer van Leo
Leo M had een hoop op Picasa, hieronder het grootste deel van zijn verzameling.