Nummerborden & geschiedenis
De bus wordt op kenteken gezet en ik ben meteen nieuwsgierig welk nummer bord ik zal krijgen en dook in Nummerborden & geschiedenis
En zo is er veel meer informatie te vinden. Op onze site hebben we wat onderwerpen uitgelicht in blog-posts hieronder. Klik er op voor meer informatie. Je kan specifieke blog-posts van Leo M hier vinden of Mark van Busfever/Bustoys. En anders kijk hier onder eens.
De bus wordt op kenteken gezet en ik ben meteen nieuwsgierig welk nummer bord ik zal krijgen en dook in Nummerborden & geschiedenis
Met de keuring van de RDW maakte ik me ook zorgen over de trekhaak & trekgewicht, ik wil het maximale trekgewicht er uit halen en hier leg ik uit hoe.
Op een Facebook pagina over T3 busjes kwam een aparte Westfalia kast voorbij. Meteen een discussie over waar het vandaan kwam.
De grijze syncro komt uit 1988 dus met de prijslijst T3 in 1988 kunnen we eens opzoeken wat het kostte om mijn auto toen nieuw te kopen.
We kunnen het brandstof verbruik omrekenen voor voertuigen Ze rekenen anders in Amerika en in Engeland Hier een vertaal tabel zodat je niet hoeft te rekenen
Als je een sper aan zet kan sturen wat lastiger gaan dus er is een voor-sper beveiliging die er voor zorgt dat je hem bewust inschakelt.
Er is een lijstje van VW Vanagon Technical Service Bulletins ooit voorbij gekomen in de Vanagon Group. Om het te borgen heb ik het hier opgeslagen.
Hier is een compressor koelbox test uit een Australisch blad waar ze in de hete zon checken welke koelbox het het beste doet.
Als je creatief bent kan je ook papieren T3’s gaan vouwen. Hier hebben we een aantal varianten om mee aan de slag te gaan.
Ik heb interesse in VW & 4×4, de Type 877 Kommandeurwagen is een hele zeldzame variant hiervan. Ze waren voor officieren en bestaan alleen nog in musea.
Ik had een experiment gedaan en dit ging over Waka Waka en mijn gadgets. Ik deed een maand zonder mijn gadgets aan 230V aan te sluiten.
Hier vind je een uitleg en overzicht van alle zekeringen en de zekeringskast. Dit heb ik uitgezocht voor de gele bus en gebruik ik nu voor de grijze syncro.
Mijn 16″ syncro heeft dus geen 16 inch voorophanging. Maar een 14 inch. Verrassing! Gelukkig is een oplossing dicht in de buurt dankzij Brickwerks.
Voor een camper kenteken zijn wat eisen en dus ook T3’s. Er is een eis van de RDW en van de belastingdienst. Ik heb hier ook nog wat links naar voorbeelden.
Syncro.org heeft een roadtest geplaatst, Car and Driver: Syncro review. Hier staat een kopie. Uiteraard wel gericht op Amerikaanse markt.
Alles wat ik thuis aansluit wil ik ook in de bus gebruiken. Welke theorie en verschillende termen moet je kennen. Stroom… help! Hier een uitleg.
Er is niets meer om te laden.