Einde van de gele bus
En zo komt er een einde van de gele bus. De carrosserie was toch te slecht en ik kwam steeds glasmatten tegen om de roest te verbergen.
De gele bus was mijn eerste T3 en niet de laatste. Ik kwam bij dit exemplaar omdat Mercedes bussen te duur waren en ik heel graag een wegenbelasting vrij busje wilde hebben. Wegenbelasting was toen belangrijk en toen dit werd afgeschaft keek ik nog eens kritisch en uiteindelijk bleek de bus qua carrosserie erg slecht te zijn. Dit is het einde van mijn gele bus, die uiteindelijk op een oud-ijzer berg belandde. Dit deed wel een beetje zeer.
Hier onder zie je alle posts.
En zo komt er een einde van de gele bus. De carrosserie was toch te slecht en ik kwam steeds glasmatten tegen om de roest te verbergen.
Hier ga ik uitzoeken wat mijn chassisnummer eigenlijk betekent met behulp van een plaatje waar iedereen gebruik van kan maken. Waar komt de gele bus vandaan?
Mijn bus en APK, een laatste horde in het opknappen en blijkbaar toch ook weer een grote uitdaging. Na een lange lijst wordt hij goed gekeurd.
Als je ook in de winter in de bus slaapt dan zou het toch fijn zijn om een warm busje te hebben. Er zijn veel opties, maar hier behandel ik de gasvariant.
Nu is het tijd voor stap twee: het interieur er in en uit. Weg met de cardboard wandjes, bank op het houten frame en er in met multivan meubilair.
Het begon met de motor, maar de bak kwam er achteraan en het schilderen. Dus hier ga ik mijn motor ombouw afronden.
Het opknappen gaat door, hier wat blok & bak resultaten en natuurlijk hoever ik ben met het schilderen van de motorruimte. Het opknappen, deel 4 & 5.
Terwijl mijn versnellingsbak bij Tonnie Vos en mijn motorblok bij René Vis liggen staat er op mijn actie lijstje; de bus schuren en schilderen.
Mijn motor = stuk dus hier het begin van een serie: Mijn VW bus opknappen, deel 1. De motor er uit en de versnellingsbak laten aanpakken.
Ik ben weer terug in NL met autopech uiteraard. De heenreis was een ramp en terug ging ook niet vlekkeloos. Maar veilig thuis gekomen in 1x dit keer.
Met de bus heb ik al heel wat autoproblemen gehad. Hier een verhaal over hoe ik naar Oostenrijk reed om skileraar te worden, in etappes.
In deze post stel ik wat voor; een nieuw busje: gele VW T3. Mijn allereerste bus. Hoe kom ik er aan? En wat is het allemaal? Komt een droom uit?
De Marktplaats advertentie van de gele bus toen ik hem in 2011 kocht van een naamgenoot in het Oosten van het land. In de advertentie zag het er top uit!
Er is niets meer om te laden.