Eerste T3

De gele bus was mijn eerste T3 en niet de laatste. Ik kwam bij hem omdat Mercedes bussen te duur waren en ik heel graag een wegenbelasting vrij busje wilde hebben. Wegenbelasting-vrijheid ging en uiteindelijk bleek de bus qua carrosserie erg slecht te zijn. Einde van mijn gele bus, die uiteindelijk op een oud-ijzer berg belandde. Dit deed wel zeer.

Hoop beleefd

Met deze bus heb ik al met al een hoop beleefd en een hoop plezier aan beleefd. Ik ging er mee naar Oostenrijk en het ging steeds maar weer fout op de heenweg. Ik hing er een andere motor in, een 1.9D, en uiteindelijk heb ik er nog redelijk mee gereden. Ik sliep er regelmatig in omdat ik weer terug bij mijn ouders woonde en heb mijn eerste wildkampeer momenten er mee gehad. Jammer dat hij weg is, tijd voor een nieuw hoofdstuk.

Zie hier de artikelen over de bus.

bus, 1900D, 1983

Einde van mijn gele bus

Aan alles komt een eind, helaas ook aan mijn gele bus. De carrosserie was slecht en ik besloot hem te slopen. De restanten gingen naar de oud ijzer boer.

Mijn bus en de APK

Zo, er zit weer APK op mijn gele bus. En vanwege de leeftijd is deze 2 jaar geldig. Hier wat nodig was om door de APK te komen. Zoals vervangen voorruit

Mijn VW bus opknappen, deel 8

Deel 8 van mijn bus opknappen. De techniek is wel redelijk klaar, ik kocht via Ebay mooie nieuwe stoelen en die plaatste ik er in. Tussenschot er uit. Klaar

Mijn VW bus opknappen, deel 7

Mijn VW bus opknappen, deel 7: De motor zit er in, ik kan er mee rijden. Het ziet er netjes uit met een geverfde motorruimte en opgeknapte motor.

Mijn VW bus opknappen, deel 6

De laatste verf acties en de motor wordt alweer geplaatst in de bus. De aandrijfassen geschilderd en zo gaan we beginnen met het technisch gedeelte afronden.

Mijn VW bus opknappen, deel 5

Mijn versnellingsbak is opgeknapt, mijn motor heb ik horen draaien bij René Vis. Alles komt weer langzaam terug en kan in de bus geschroefd worden.

Mijn VW bus opknappen, deel 4

Langs Tonnie Vos, mijn neefje in een lege geverfde motorruimte. Langzaam knapt mijn bus steeds meer op en de motor kan er bijna al weer in.

Mijn VW bus opknappen, deel 3

Stralen, bikken, hakken. Alles om de boel netjes verf en roestvrij te krijgen zodat ik het met Por5 en Por10 kan schilderen. Het knapt er wel erg van op.

Mijn VW bus opknappen, deel 1

Langzaam haal ik oude vieze onderdelen onder en uit de bus vandaan. Dit maak ik schoon, verf het netjes en plaats het in bakken om later te monteren.
,

Terug in NL en autopech

Skileraar zijn is top! Op een gegeven moment is het tijd om terug te gaan. Dit ging niet zonder horten en stoten en mijn motorruimte ziet zwart van de olie.

Autoproblemen...

Met mijn gele bus heb ik wat pech... Terug uit Oostenrijk om mijn bus met motorproblemen op te halen.
Wakker worden met 2 dames in de bus

Nieuw busje: een gele VW T3

Mijn droom is een mooie motor en een fijn busje er bij. Zo kan ik al mijn vervoer wensen oplossen. De eerste stap is genomen: Een fijne gele VW bus!
Instagram

Marktplaats advertentie van de gele bus

Hier de advertentie van mijn oorspronkelijke, gele bus. Enkel wat foto's hoe hij er uit zag. Ik had daarna een lange weg te gaan.