Intussen in afwachting van al het technische gedoe wat er aan komt ben ik maar even verder gegaan aan de interieur voorbereidingen: de vloer. Ik heb een multivan inrichting wat een beetje gemoderniseerd wordt en neergezet. De back-2-back-seat moet verwijderbaar blijven om eventueel plaats te maken voor een kist met een toilet of gewoon voor wat extra ruimte als er heel veel spullen meegenomen moet worden. Tegen de wand waar standaard de keuken zit komt ook een verwijderbare keuken, mocht wederom de ruimte nodig zijn of om te voorkomen dat je steeds het gewicht meezeult. Opknappen: interieur voorbereidingen.

Het begon allemaal zo:
Het begin

Na het opruimen en het verwijderen van de vieze houten vloer blijft er een roestig geheel over.

Na aardig wet schuurwerk is alle roest weg en hebben we ook een poging gedaan om alle verborgen roest ook te vinden.

kaalgeschuurd

Daarna RX5 er overheen en vervolgens RX10

Om te voorkomen dat de auto dreunt is er nog op een aantal plekken anti-dreun matjes gelegd. Als je hier behoorlijk mee in de weer gaat kan je de auto naar een zwaardere wegenbelasting-klasse krijgen 🙂

anti-dreun aanbrengen

Onder de vloer komt voor de geluidsisolatie en warmte-isolatie 10mm Armaflex.

Armaflex

Om te voorkomen dat het armaflex helemaal wordt samengeperst op de plekken waar de bank en back-2-back-seat komt snijden we gaten er in en vullen het op met carrosserie-ringen. Deze plakken we dan op de plaats.

carrosserie ringen

Vervolgens was het aan Bart om met een hoop gereedschap de betonplex plaat van 18mm te verzagen en in de bus te leggen als vloer.

Bart aan de klus

Het ziet er erg mooi uit… Het maakt het meteen af.
De vloer er in

Vooral als de bank een schot krijgt en de stoel alvast op zijn plek staat. Deze stoel wordt ook nog omkleed met betonplex.

begin van de inrichting, bank & back-2-back seat