Uitlaat van RVS

Mark van Busfever / Bustoys legt uit hoe en waarom hij een Uitlaat van RVS heeft gemaakt. Ook waar de onderdelen vandaan komen.

Mark van Bustoys/-fever

Deze posting komt van een oude website van Mark en stond vroeger op Bustoys.nl en/of busfever.nl. Helaas is de website na de verkoop van de T3 syncro verdwenen. Gelukkig mochten we de info hier nog posten.

Meer over hem


Nadat ik een einddemper bij Winkler had gekocht, wat ik nooit meer zal doen, moest ik hem nog eens aflassen en de uitlaat was niet geheel van RVS 304.De flensen waren van staal en de demper was niet afgelast, zie foto hier rechts.

(Dit zag ik allemaal pas na een half jaar, na aanschaf en hierdoor gaf Winkler niet meer thuis).

Oke wat heb ik allemaal gedaan:

Ik heb een RVS flens gekocht bij Van Vugt Tunning
Bij NL Tunning RVS uitlaat pijp van 55 en 60 mm
en in de UK een compensator en een klein RVS bochtje (afblaas van de wastegate) gekocht.

En dan aflassen en de beugels maken voor ophanging op de originele punten. Foto zeggen meer.

Gaaf zo’n RVS Uitlaat
Rot nooit meer weg hoop ik.
Afgelopen maand toch nog tussen de turbo en flexibel een stare beugel geplaatst om turboschade door trillingen te voorkomen

meer van Mark

Meer van de oude website van Bustoys/Busfever, geschreven door Mark.

Geef een reactie