Montage reservewieldrager

Mark van Busfever / Bustoys legde de Montage reservewieldrager van Martin Heninng vast op een syncro bus van een vriend. Net resultaat.

Mark van Bustoys/-fever

Deze posting komt van een oude website van Mark en stond vroeger op Bustoys.nl en/of busfever.nl. Helaas is de website na de verkoop van de T3 syncro verdwenen. Gelukkig mochten we de info hier nog posten.

Meer over hem


Na lang zoeken en niets gevonden heeft Loek afgelopen december bij Kafer en Co in Duitsland een reservewieldrager van het ontwerp Martin Heninng gekocht, dit omdat er geen enkele origineel reservewieldrager van VAG in Europa werden aangeboden.

Ik moet zeggen. Wat een mooi ding. Hij wordt geleverd met een complete beschrijving/handleiding in het Duits met daarbij alle aanbouwdelen Het is redelijk eenvoudig te monteren. Gelukkig is de reservewieldrager niet gepoedercoat en kan je hem zo bijtippen.

Hieronder een korte impressie van één dagje montage van de reservewieldrager op Loek z’n fabrieks T3 Westfalia 14 inch Syncro Bus

Drager moet nog worden afgekit en ook het fietsenrek heeft nog enkele aanpassen nodig, zoals de goten verboren (uit het midden) zodat de fietsen weer in het midden staan en eenvoudig demontabel maken, anders kan de achterklep niet niet meer open.

Ook willen we een steun voor de Hi-Jack krik boven op het fietsenrek maken.

Oja, hij rijd wel met 16 inch 215-70 BF Goodrich banden en verhogingssetje van 20 mm en hij komt 5 cm hoger uit dan mijn bus. Dus voor een hoge bus hoef je niet altijd een 16 inch te kopen.

meer van Mark

Meer van de oude website van Bustoys/Busfever, geschreven door Mark.

Geef een reactie