Na een motorwissel is het wat rustig geweest op het busjes vlak. Omdat het geld hard kan gaan bij het opknappen van een auto ben ik nu wat meer op onderzoek uitgegaan, dat is goedkoper. Ik heb intussen een hoop geleerd over draadbomen, huishoudaccu’s en andere elektrische zaken. Tussendoor liep ik tegen nieuwe stoelen aan. Dus ik heb mijn tussenschot eruit geslepen en de veel luxere stoelen geplaatst. Hier alweer Mijn VW bus opknappen, deel 8.

De GLS was twee keer tevergeefs aan de deur van mijn ouders geweest. Gelukkig had ik nog vijf dagen om het pakket op te halen bij het distributiepunt van GLS.
Stoelen opgehaald

Stoelen vervangen is heel simpel als de juiste rails al onder de nieuwe stoelen zitten. Ik schoof mijn oude stoel er uit en zette hem naast de nieuwe stoelen. Links is de oude. Je ziet wel dat de stoelen nog een schoonmaakbeurtje nodig hebben.

Stoelen oud & nieuw

Als alle troep, stoel en bank uit de auto is wordt het tijd om het tussenschot er uit te slijpen. Ik wilde wat meer ruimte achter de stoelen en een doorloop naar achter. Daarnaast komt een back2back-seat achter de bestuurdersstoel en zonder schot kost dat de minste ruimte. Wel heb ik alles even goed afgedekt dat de vonken niet op het interieur smelt. De vonken zijn niet zo heet dat ze door een dik laken heen smelten.

Alles afgedekt, klaar om te slijpen

Het is een flinke klus, maar je ziet wel snel resultaat!

Bijna het hele schot weg

Met de stoelen er in ziet het er een stuk ruimer uit! Alleen is het zonde dat je niet meer met z’n drieën voorin kan zitten, maar dat neem ik voor lief.

Stoelen er in, schot er uit :)

Een gebruikte mat tijdelijk voorin maakt het af. Dit is tijdelijk tot ik een mooiere permanente oplossing heb.

Tijdelijke rubberen mat voorin

Wat nu overblijft is de resterende strippen van het schot die gepuntlast zijn op mijn carrosserie verwijderen. Hiervoor moet ik even een goed boortje kopen.

Nog meer posts over deze bus