De motor zit er in! En ik ben er een paar keer mee heen en weer gereden. Hij doet het!
Het is wat lawaaierig omdat de isolatie er nog niet in zit, maar verder rijdt het erg goed! Ik moet wel even wennen aan een ander schakelmoment. De versnellingen zijn allemaal iets langer geworden. Hier Mijn VW bus opknappen, deel 7.

Hier een totaal foto

Linkerzijde van de motorruimte. Uiteindelijk moet ik nog een paar keer wat blik naar binnen slaan omdat het luchtfilter tegen de carrosserie komt.

Rechterzijde van de motorruimte. Een nieuw tankje was niet nodig, maar het ziet er wel strak uit. Van die oude motor zat allemaal olie er in. Zoiets kost… 14 euro.

Het nieuwe motorblok van onderen. Heerlijk geen olie vlekken meer, zoals vroeger toen ik er mee begon: Mijn VW bus opknappen, deel 1

Alle ijzeren delen zijn geschuurd, geschilderd en zien er weer netjes uit. Zelfs de houder waar de koppelingscilinder op zit ziet er ook weer netjes uit. Al het vies wordt is er weer iets mis 🙂

Alleen de luchtaanvoerbuis moet nog aangesloten worden. Het maakte wel wat extra herrie in de klankkast.

Ergens volgende week ga ik de isolatie inplakken!

Niet vergeten te tanken:

VW Transporter 3