Het motorblok is terug 🙂 En ik heb hem lopend gehoord!!
Ik heb hem gister weer opgehaald bij René en alles werkt top: Mijn VW bus opknappen, deel 5

Motor in de steun met René

Op de terugweg heb ik nog een dynamo opgepikt op een sloperij met de bijbehorende veer die automatisch de multi-riem spant. Het is een beetje een risico om een tweedehandse accu te kopen, maar eigenlijk wil ik een 90amp dynamo en ik ga daar eerst even voor sparen. Tot die tijd hoop ik dat de dynamo van 70amp het even vol houdt. Met een nieuwe multi-riem ziet hij er nu netjes uit achterin de Volvo.

René heeft aantal foto’s gemaakt toen mijn motor open lag. De cilinderwanden zagen er erg netjes uit.

Er blijkt dat er water in het blok stond. Als ik het blok zo in de auto had gehangen dan had hij niet lekker gedraaid. Op z’n minst. Er stond roest in het oliekanaal van de krukas en de krukas is aangevreten. Het is nu weer netjes.

Nu de rest nog even schoonmaken en de overige onderdelen die schilderen nog geen RX5 laagje hadden. Van de versnellingsbak kwamen nog wat ijzeren onderdelen en de motorsteunbuizen.

Vandaag is de RX10 binnen gekomen en als het stopt met regenen kan ik misschien beginnen met schilderen.

Het is tijd geworden om te schilderen. De RX 10 is binnen.
Eerst meng ik wat RX5 met RX10 zodat het mengsel wat dunner wordt en zo schilderbaar en het hecht beter aan de onderlaag van RX5.

Achter heb ik met zwarte RX10 geschilderd. Lastig om geen druipers te hebben. Ik ben zo slecht in verven [[head]]

Helaas is het geel niet dezelfde kleur als mijn carrosserie. Maar goed, het ziet er straks fris uit en dat is het doel. Hopelijk is de verf na de tweede laag dekkend.

Ow ja, straks niet vergeten 🙂

Nog meer posts over deze bus