Alles gaat een beetje langzaam, maar gestaag. Het einde komt wel een beetje in zicht. 🙂 Mijn VW bus opknappen, deel 4.

Mijn auto is weer terug van de lasser en alle gaten zijn weer gedicht. Ik kan niet meer het chassis in kijken. Hoe heeft VW eigenlijk ooit zo een hoekje kunnen maken? Het vuil en vocht kan er niet uit als het er eenmaal in ligt.

Een hoekje op het chassis

Bij Nordicar heb ik RX5 gekocht en via internet RX10 op RAL kleur: RAL 1018. Het komt in de buurt van Bamboe geel.

RX5 grondverf

Ik heb de versnellingsbak weer bij Tonnie op gehaald. Alles is weer opgeknapt en de eindoverbrenging is aanpast zodat de 1900 straks niet teveel toeren hoeft te draaien.

Mijn versnellingsbak op de pijnbank

Eindoverbrenging uit mijn bak

Mijn neefje stond nog wat gedesillusioneerd in de motorruimte.

Oom Floris, waar is de motor?

Intussen is alles lekker dik ingesmeerd met RX5. Hier en daar is het helemaal in de nog wat aanwezige roest getrokken. Nog even geduld tot de RX10 binnen is en dan maak ik het af.

RX5 gesmeerd het chassis en blik

Ik ga morgen mijn blok bij René op kan halen. Hij had nog wat problemen met de brandstofpomp die het niet doet, er ontbreekt waarschijnlijk iets electronisch. Intussen heeft hij de oude brandstofpomp van de 1600 op het blok gezet. Hier een tekening en foto van de 1900 brandstofpomp.

1900 pomp in het boek

De 1900 brandstofpomp

De eerste laag RX10 zag er niet uit… Het dekte niet zo goed als de zwarte versie.

Eerste laag gele RX10

Na nog drie lagen ziet het er beter uit. Je moet even over de druipers kijken.

Eerste laag gele RX10

Nog meer posts over deze bus