Hoofdremcilinder en rembekrachtiger

Mark van Bustoys/Busfever past zijn Hoofdremcilinder en rembekrachtiger aan zodat er meer remkracht ontstaat. Een vaker uitgevoerde ombouw.

Mark van Bustoys/-fever

Deze posting komt van een oude website van Mark en stond vroeger op Bustoys.nl en/of busfever.nl. Helaas is de website na de verkoop van de T3 syncro verdwenen. Gelukkig mochten we de info hier nog posten.

Meer over hem


Na de laatste proefrit voor de RDW keuring vond ik mijn remmen nog niet goed en wat bleek: De hoofdremcilinder was toch lek.

Alles gedemonteerd, zoals dashbord om meteen de hoofdremcilinder te vervangen voor één nieuwe en de rembekrachtiger uit te wisselen voor een grotere die van één BMW (B30) Oude 3.. serie of wel eentje van 10″inch.

Hieronder de eerste foto impressie van het uitwisselen

Ik ga voor betere remmen met meer kracht, dus heb ik gekozen voor het ombouwen naar één al meer dan beproefde methode, één BMW 3 serie rembekrachtiger.

De BMW rembekrachtiger is groter dan die van een VW T3

Rechts is de gaffel van de BMW en links van de T3
De gaten en de steek komt niet overeen.

Die van de BMW, zijn de gaten te groot van de gaffel en het draadeind is M10. Hij is ook te lang en hierdoor steek hij te ver uit. (slag wordt te klein)

Tap M10 in de gaffel van de VW T3 want deze moet retour op de rembekrachtiger van de BMW.

Past net, de hoofdremcilinder erop en dan het dashboard er weer in terug Geen probleempjes met de kilometerkabel want het is een syncro.

meer van Mark

Meer van de oude website van Bustoys/Busfever, geschreven door Mark.

Geef een reactie